YouTube'dan Nasıl Para Kazanılır

YouTube’dan Nasıl Para Kazanılır? Başarılı YouTuber’ların İpuçları

Çevrimiçi para kazanmak istiyorsanız YouTube bunu yapabileceğiniz en iyi yerlerden biridir. Platform, her ay yaklaşık iki milyar aktif kullanıcısı ile dünyanın en popüler web sitelerinden biridir. Bu izleyiciler her gün bir milyar saatten fazla video izliyor.

Bu kadar çok insanın bu kadar çok içerik izlemesi nedeniyle yararlanabileceğiniz çok büyük bir potansiyel kitle var. youtube’dan nasıl para kazan sorusu bu noktada oldukça önemlidir.

Bu nedenle birçok işletme, etkileyici ve birey, gelir elde etmek için platformu kullanıyor. youtube’dan nasıl para kazan konusunu araştırarak siz de bu platformdan gelir elde etmeye başlayabilirsiniz.

YouTube’un en güzel yanı, siteden para çekmek için izlemeniz gereken belirli bir formülün bulunmamasıdır. Aslında YouTube kanalınızı çevrimiçi para kazanmak için kullanmanın tonlarca yolu vardır.

YouTube’dan para kazanmayı düşündüğünüzde muhtemelen ilk aklınıza reklamlar gelir.

Bu, bir kanaldan para kazanmanın popüler bir yolu olsa da, video yaratıcıları aynı zamanda ürün satarak, sponsorluk alarak, bağlı kuruluş pazarlaması yaparak veya insanları web sitenize veya diğer harici platformlara çekmek için YouTube’u kullanarak da gelir elde edebilirler.

Bu kılavuz, başarılı YouTube videolarından örnekler de dahil olmak üzere size YouTube’dan para kazanmanın en iyi yollarını gösterecektir.

YouTube’dan Para Kazanmanın En İyi Yolları

  1. YouTube Reklamlarından Para Kazanın
  2. Affiliate Pazarlamadan Para Kazanın
  3. Kendi Ürünlerinizi Satabilirsiniz
  4. Sponsorluklardan Para Kazanın
  5. YouTube Trafiğini Web Sitenize Yönlendirin

1. YouTube Reklamlarından Para Kazanın

YouTube’dan nasıl para kazanılır listemizin ilk sırasında YouTube Reklamlarını kullanmak yer alıyor.

YouTube, reklamverenlerin platformdaki videoların başında ve sırasında gösterilen video reklamları oluşturmasına olanak tanır. Reklamverenler hizmet için ödeme yapar ve YouTube, video yaratıcısı olarak size gelirin bir kısmını verir.

YouTube videolarınızda reklamları nasıl etkinleştirirsiniz?

YouTube İş Ortağı Programı, YouTube’da reklamları etkinleştirme ve para kazanma yönteminizdir.

YouTube İş Ortağı Programı aracılığıyla para kazanmak için öncelikle uygunluk koşullarını karşılamanız gerekir. Tüm YouTube para kazanma politikalarına uymanın ve programın sunulduğu bir ülkede yaşamanın ötesinde, buna aşağıdakiler de dahildir:

  • Bağlı bir Google Adsense hesabı
  • 1.000’den fazla aboneye sahip olmak
  • 4.000’den fazla halka açık izlenme saatine sahip olmak
  • Etkin Topluluk Kurallarının bulunmaması kanalınıza yönelik bir ihtardır

Bu gereksinimleri karşıladıktan sonra YouTube Studio kontrol panelinizden Para Kazanma bölümüne giderek Ortak Programı başvurunuzu tamamlayabilirsiniz. Oradan Ortak Programı şartlarını imzalayacak ve Adsense hesabınızı bağlayacaksınız.

Başvurunuzu tamamladıktan sonra YouTube, hesabınızı inceleyecek ve yaklaşık bir ay içinde size bir kararla geri dönüş yapacaktır.

YouTube Reklamlarından ne kadar para kazanabilirsiniz?

Araştırmamızı YouTuber’ların (farklı sektörlerdeki) içeriklerinden ne kadar para kazandıklarını bildiren bazı gerçek istatistikler bulmak için yaptık.

Aşağıdaki tabloda görebileceğiniz gibi bir videodan kazanabileceğiniz miktar nişe, video konusuna ve video izlenme sayısına göre değişmektedir.

  • Finans ve üretkenlik ile ilgili konularda 1.000.000 kez izlenen videolar, 3000 – 5000 ABD Doları arasında reklam geliri sağlayabilir.
  • Kazançlı bir konuyla ilgili 10 milyon görüntülemeye sahip videolar, yaklaşık 10.000 ABD doları tutarında reklam geliri sağlayabilir.
  • Ticari olmayan konulardaki videolar (fotoğraflarda nasıl poz verileceği veya Instagram fotoğraflarının nasıl çekileceği gibi) 1 milyon görüntüleme başına yaklaşık 1000 ABD doları gelir sağlayabilir.

Aşağıdaki tabloda YouTuber’lara videolar için ne kadar para ödendiğine ilişkin örnekler gösterilmektedir.

Nasıl ödeme alırsınız?

Programın bir parçası olduğunuzda kanalınızda gezinebilir ve reklamları tek tek veya birden fazla video için aynı anda açabilirsiniz.

Videolarınızda reklamlar yayınlanmaya başladığında YouTube Studio > Analytics > Gelir bölümüne giderek kazançlarınızı takip edebilirsiniz . Burada, mevcut trafiğinize ve gelir paylaşımınıza göre tahmini aylık gelirinizi göreceksiniz.

Ayrıca Oku  Internetten Para Kazanma - Başarılı Olmanın 10 Yolu

Kesinleşmiş kazançlarınızı Adsense hesabınızda görebilirsiniz. Bir aya ait kesinleşen tutarlar bir sonraki ayın 7. ve 12. günleri arasında bakiyenize eklenir.

Ödemeler daha sonra 21’i ile 26’sı arasında Adsense hesabınızdan ödenir.

2. Affiliate Pazarlamadan Para Kazanın

YouTube’dan para kazanmanın bir sonraki yolu bağlı kuruluş pazarlamasıdır .

Bu, başka bir şirketin ürün veya hizmetlerini tanıttığınız bir pazarlama türüdür. Buna karşılık şirket, yaptığınız satışlar için size bir komisyon ödüyor.

Kesin miktar, satıcıya ve ürün türüne bağlı olarak değişecektir. Bu, satış gelirinin %5 ila %100’ü arasında değişebilir.

Satış ortağı olarak satıcının ürünlerini tanıtmak için benzersiz bir URL alırsınız. Bir müşteri bağlantıyı tıkladıktan sonra sipariş verdiğinde, satıcının takip sisteminde satış size yansıtılır.

Farklı sektörlerdeki işletmeler, satışları artırmaya yardımcı olmak için ortaklık programları oluşturur. Bir bağlı kuruluş ağıyla ortaklık kurmak, hedef kitlelerini büyütmelerine ve yeni müşterilere ulaşmalarına olanak tanır.

Dolayısıyla, hangi konu için içerik oluşturmak isterseniz isteyin, nişinizde büyük olasılıkla çok sayıda yüksek ücretli ortaklık teklifi bulacaksınız .

Bağlı kuruluş pazarlaması, ürünleri kendiniz geliştirmeden satmanıza olanak tanıdığından bağlı kuruluşlar için de aynı derecede faydalıdır.

YouTube ile bağlı kuruluş pazarlaması nasıl yapılır?

Bağlı kuruluş pazarlaması, web sitesi sahipleri için çok popüler bir para kazanma stratejisidir ancak YouTube için de oldukça işe yarar.

Satış ortağı web sitesi gibi, satış ortağı bağlantılarınızı da YouTube izleyicilerinizin görebileceği bir yere yerleştirmeniz gerekir. Ayrıca onları bağlantılara tıklamaya teşvik eden içerik oluşturmanız gerekir.

Satış ortağı ürünlerini tanıtmak için video içeriğinizi kullanmanın bazı yolları şunlardır:

Ürün incelemeleri

Bağlı kuruluş ürünlerini tanıtmanın en yaygın yollarından biri ürün incelemeleridir. İncelemede ürün dökümü veriyor ve izleyicilere bundan nasıl yararlanabileceklerini açıklıyorsunuz.

Daha sonra video açıklamanıza bir ortaklık bağlantısı eklersiniz ve insanları ilgilendikleri takdirde tıklamaya teşvik edersiniz.

Birçok bağlı kuruluş, daha fazla satın alma elde etmenin bir yolu olarak, bağlantıları aracılığıyla özel bir indirim sunar.

Aşağıda, Amazon satıcılarına yönelik Helium 10 platformunun incelemesinde bunun nasıl çalıştığını görebiliriz . Videoda Darren, çözümün nelerden hoşlandığını belirtirken platformun temel özelliklerini anlatıyor.

Sonunda, izleyicilere promosyon kodunu ve ne kadar tasarruf edebileceklerini sözlü olarak anlattığı bir doğrudan harekete geçirici mesaj (CTA) ekliyor.

Açıklamada ayrıca satıcı sitesine bağlı bir bağlantı da bulabilirsiniz.

En iyi videolar

Bağlı kuruluş tekliflerini sergilemenin başka bir yolu da “en iyiler” veya karşılaştırma videosu oluşturmaktır.

Bununla izleyicilere belirli bir ürün türü için en iyi seçeneklerden bazılarını göstererek aralarındaki önemli farkları vurgularsınız.

Örneğin, aşağıdaki videoda 2023’ün en iyi kulaklıkları anlatılıyor. Ali Abdaal çeşitli ürünlerde beğendiği şeylerden bahsediyor ve video açıklamasında birden fazla ortaklık bağlantısı var.

Bağlantılarınıza tıklamalarını istiyorsanız ziyaretçilerinizin size güvenmeleri gerektiğini unutmayın. Bu nedenle hedef kitlenize değer katan, tanıtım amaçlı olmayan içerikler oluşturmak da önemlidir.

Zamanla sizi güvenilir bir kaynak olarak görmeye başlayacaklar ve bağlı kuruluş bağlantılarınıza daha iyi yanıt verecekler.

3. Kendi Ürünlerinizi Satın

Satacak kendi ürünleriniz varsa YouTube, yeni müşteriler bulmak için harika bir araç olabilir.

Kendi kanalınızla ilgili tarafların ilgisini çekecek ve ürünlerinizi tanıtan içerik oluşturmanın sonsuz yolu vardır.

Örneğin ürün veya hizmetinizi nasıl kullanacağınızı anlatan bir video serisi oluşturabilirsiniz.

Dijital pazarlama yazılımı sağlayıcısı SEMRush, SEMRush Genel Bakış serisiyle bize bunun harika bir örneğini veriyor.

Videolarda farklı ekip üyeleri platformun ana özelliklerini ve kullanıcılara nasıl yardımcı olabileceklerini anlatıyor.

Alternatif olarak, ürünlerinize girmeyen ancak bunun yerine kitlenize faydalı bilgiler sağlayan videolar oluşturabilirsiniz.

Onlara yardımcı olacak içerik sağlamaya devam ettikçe, pek çok kişi doğal olarak ürünleriniz hakkında daha fazla bilgi edinmekle ilgilenecek.

Örneğin, beslenme ve fitness şirketi Onnit, izleyicilerine eğitim vermeye yardımcı olmak için bu Yapmanız Gereken Temel Esnetmeler videosu gibi videolar oluşturuyor.

Mal satmak

YouTube üzerinden satış yapabilmek için ürün veya hizmet odaklı bir işletmeye ihtiyacınız yok.

Ayrıca Oku  Reklam Izle para Kazan - Reklam izleyerek para kazanmanın 13 yolu

Takipçi kitlesi oluşturan birçok içerik oluşturucu, hedef kitlesini tişört, şapka ve çanta gibi ürünleri satmak için kullanıyor.

Daha popüler YouTube oyuncularından ve vlogger’larından herhangi birini takip ediyorsanız, büyük olasılıkla içerik oluşturucuların sadık hayranlarının satın alabileceği bir kıyafet serisi başlattığını görmüşsünüzdür.

Örneğin, ünlü oyun YouTuber’ı VanossGaming, kanal banner’ında “Vanoss Merch” bağlantısına yer veriyor.

Ayrıca video açıklamalarının başında ürün sitesine bağlantı bulunmakta ve bazı videolarda zaman zaman ürünlerden bahsedilmektedir.

4. Sponsorluklardan Para Kazanın

Sponsorluklar YouTube’dan para kazanmanın en iyi yollarından biridir.

Sponsorlukla bir marka, ürün veya hizmetlerinden bahsetmeniz karşılığında videonuzu yayınlamanız için size ödeme yapar.

Video yaratıcılarının videonun başında sponsorlarından bahsetmeleri yaygındır. Format bir reklama benzer, ancak ürün hakkında konuşan video yaratıcısının kendisi olduğundan daha doğal ve ikna edicidir.

Buna çoğu zaman sponsor firmanın sağladığı bazı grafik ve animasyonlar da eşlik ediyor.

Bunun güzel bir örneğini tarih belgeseli kanalı Kings and Generals’da görebiliriz . Tüm videoları NordVPN, Blinkist ve Skillshare gibi çeşitli şirketlerin sponsorluğundadır.

Aşağıdaki videoda bu sponsorluklardan birini içeriğin ilk dakikasında görebiliyoruz. Bu noktada anlatıcı sponsordan bahseder ve ürün özelliklerini vurgular.

Ekranda sponsorun sağladığı görselleri görebilirsiniz.

Hedef kitleniz önerilerinize güvendiğinden, daha fazla izleyiciniz satışa dönüşeceği için sponsorluklar sizin ve sponsorunuz için çok daha kazançlı olabilir.

Bu, oluşturduğunuz içerik türüyle ilgili bir sponsorunuz olduğunda en çok dikkat çekicidir.

Harika bir örnek , Girl With the Dogs’un aşağıdaki videosudur . Bir köpek bakıcısı olan yaratıcının sponsorluğu, su geçirmez ayakkabılar üreten bir şirket tarafından sağlanmaktadır.

Sponsordan bahsederken, köpeği yıkarken ayakkabıları giyerken ürünü çalışırken görebilirsiniz.

YouTube sponsorlukları nasıl alınır?

Markalar, zamanlarını veya paralarını karşılığını vermeyen bir sponsorluğa harcamak istemediğinden, çoğu kişi yalnızca başarısı kanıtlanmış ve takipçi kitlesi yüksek olan YouTube kanallarına sponsor olmayı seçecektir.

Bununla birlikte, diğerleri ücretsiz bir ürün karşılığında daha küçük kanallara sponsorluk sunacak.

Genel olarak sponsorluk seçenekleriniz hedef kitlenizin kalitesine ve kanalınızın niteliğine bağlı olacaktır.

Ne kadar kazanabileceğiniz açısından bu da nişinize ve sponsorunuza bağlı olarak büyük ölçüde değişecektir.

Çoğu veri, YouTuber’ların sponsorlu videolarından 1000 görüntüleme başına 10 ila 50 ABD Doları arasında bir kazanç elde ettiğini gösteriyor.

Sponsorların görüntüleme başına ödeme yapmayacağını unutmayın. Bunun yerine, sponsorluğunuzu içeriğinize nasıl dahil edeceğinizi kesinleştirdiğinizde genellikle sabit oranlı bir ödeme üzerinde anlaşacaksınız.

Budget Girl’ün bazı sponsorluk anlaşmalarını ve sürecin nasıl işlediğini anlatan harika bir videosu var.

Bir yılda YouTube sponsorluklarından 11.000 dolardan fazla gelir elde etti (ücretsiz içeriklerin değeri dahil).

Aynı dönemde YouTube Reklamlarından 32.000 doların üzerinde para kazandığı için sponsorluklar o zamanlar ana odak noktası değildi.

Kanalının büyüklüğü hakkında bir fikir vermek gerekirse 96.000 abonesi var ve en çok izlenen videosu 428 bin izlenme sayısına sahip.

5. YouTube Trafiğini Web Sitenize Yönlendirin

YouTube ile para kazanmanın son yolu izleyicileri web sitenize çekmektir.

İster bir hizmet sağlıyor olun ister fiziksel bir ürün satıyor olun, web siteniz genellikle para kazanmanın en değerli aracıdır.

YouTube’un geniş erişimiyle birleştirildiğinde, sitenize çok sayıda insan çekerek sonunda müşteri haline gelebilirsiniz.

YouTube’u web siteniz için karlı bir trafik kaynağına dönüştürmek istiyorsanız, videolarınızı YouTube’dan sitenize mümkün olduğunca çok sayıda kişiyi çekecek şekilde optimize etmeniz gerekir.

İşte bunu yapmanın bazı yolları:

Kanal resmine bağlantılar ekleme

Öncelikle kanal resminize bağlantılar ekleyerek insanları web sitenize yönlendirebilirsiniz. Bu, YouTube profilinizi oluşturan çeşitli sayfaların üst kısmında görünen banner resmidir.

Sitenize bağlantı eklemenin birkaç yolu vardır.

İlki bannerın sağ alt köşesindeki panele link eklemektir. Burada YouTube, sosyal profilinize köprüler ve ayrıca bir web sitesine bağlantı eklemenizi sağlar.

Forbes yayınında görebileceğiniz gibi bunu doğrudan sitenize geri bağlantı vermek için kullanabilirsiniz .

AMZScout başka bir güzel örnek daha sunuyor. Ancak sitelerine bağlanmak yerine doğrudan insanların tarayıcı uzantılarını indirebilecekleri Chrome web mağazasına bağlantı veriyorlar.

Ayrıca Oku  Tişört Tasarla Para kazan - Tişört İşinize Başlamak İçin Eksiksiz Kılavuz

Sitenize olan bağlantıyı göstermenin diğer yolu, onu banner’ın bir parçası olarak kullanmaktır. Bu bağlantı tıklanamaz ancak tam URL’yi eklerseniz izleyiciler sitenize nasıl ulaşacaklarını kolayca görebilir.

YouTube kartlarını kullanma

YouTube kartları, videoların sonunda görünen etkileşimli widget’lardır. YouTube, her biri başka bir YouTube sayfasına veya web sitenize tıklanabilir bir bağlantı içeren video başına en fazla beş tane eklemenize olanak tanır.

Aşağıdaki videoda Thomas Frank’in, videoda tartışılan ürün hakkında daha fazla bilgi edinmek üzere insanları kendi sitesine yönlendirmek için kartları kullandığını görüyoruz.

Açıklamadaki bağlantılar

Video açıklamalarınıza bağlantılar eklemek, web sitenize daha fazla YouTube izleyicisi çekmenin kolay bir yoludur.

Dijital pazarlama sertifikasyonlarıyla ilgili videomuzda web sitemizin farklı alanlarına yönlendiren birden fazla bağlantı görebilirsiniz.

Videodaki web sitenizi ziyaret etmelerini istemek

YouTube’dan web trafiğini artırmanın bir sonraki yolu, videolarınızı doğrudan insanlardan sitenize geri dönmelerini istemek için kullanmaktır.

Bu, videolarınızı izleyenlerin dikkatini hemen çekeceği için en etkili stratejilerden biridir.

Onlara ücretsiz şeyler sunmak

Görüntüleyenleri sitenizi ziyaret etmeye teşvik ederek daha fazla web ziyaretçisi alabilirsiniz. Bunu yapmanın harika bir yolu, bir şeyi ücretsiz olarak vermektir.

Yaygın örnekler arasında ücretsiz denemeler, ustalık sınıfları, kılavuzlar ve PDF’ler yer alır.

Örneğin, 2 boyutlu görüntülerin nasıl 3 boyutlu hale getirileceğine ilişkin bu kılavuzda Adobe, açıklamada ücretsiz şablon dosyalarına bağlantılar içerir.

Video oynatılırken web sitenizin URL’sini banner olarak gösterme

İnsanlardan sitenizi ziyaret etmelerini sözlü olarak istemek gibi, YouTube videosu sırasında web sitenizin URL’sini göstermeniz daha fazla ziyaretçi almanıza yardımcı olabilir.

Mühendislik Zihniyeti içeriğinde bu konuda harika bir iş çıkarıyor. Aşağıda elektriğin nasıl çalıştığını anlatan videoda, video boyunca animasyonun alt kısmında görüntülenen URL’yi görebilirsiniz.

YouTube Gelirinizi Nasıl Artırırsınız?

Artık YouTube’dan para kazanmanın en iyi yollarını bildiğinize göre, en fazla geliri elde etmek için kanalınızı nasıl optimize edeceğinizi merak ediyor olabilirsiniz.

İster reklam yayınlamaya, ister sponsorluk peşinde olmaya karar verin, YouTube’dan ne kadar kazanacağınızı belirleyecek birkaç önemli değişken vardır.

Aşağıda YouTube’dan ne kadar para kazanabileceğinizi etkileyen temel faktörlere bakacağız.

Abone sayısı – Birisi kanalınıza abone olduğunda, her video yayınladığınızda bildirim alır. Bu, birçok abonenin yeni içeriğinizi izlemeye devam etmesine yol açar.

Bu nedenle, daha yüksek abone sayıları genellikle daha fazla video görüntülemesine yol açar. Kanalınızdan nasıl para kazanmayı seçerseniz seçin, doğal olarak daha fazla görüntüleme, daha fazla YouTube geliri sağlayacaktır.

Video izleme süresi – Videolarınızla ne kadar çok kişi etkileşime girerse, onların ilgisini o kadar iyi gelire dönüştürebilirsiniz.

Katılımınızı değerlendirmenin iyi bir yolu video izleme süresidir. İnsanların videolarınızı izlerken harcadığı süreyi artırabilirseniz, kısa sürede daha fazla para gelecektir.

Video uzunluğu – Video uzunluğu önemlidir, çünkü ne kadar fazla içeriğe sahipseniz ürünleri tanıtmak veya insanları sitenize geri yönlendirmek için o kadar fazla fırsata sahip olursunuz.

İçerik türü – Oluşturduğunuz içeriğin türü de önemlidir. Ticari ve işlemsel konularla ilgili videolar, genel içerikten daha fazla müşteriye yol açacaktır.

Örneğin, videonuz bir ürün incelemesiyse, yalnızca haber güncellemesi içeren bir videodan daha fazla gelir elde etme olasılığı yüksektir.

Niş – İçeriğinizin doğasına benzer şekilde, içinde bulunduğunuz pazar, kanalınızın kazancında büyük rol oynayacaktır. Bazı kategoriler diğerlerinden daha kazançlıdır.

Bunun nedeni hem ürünlerin değerindeki farklılıklar hem de YouTube aracılığıyla ne kadar hedefli trafik oluşturulabileceğidir.

Coğrafi konum – Konumunuz ve izleyicilerinizin konumu da YouTube gelirinizi etkileyecektir.

Bazı yerler işletmeler için daha değerlidir. Bu nedenle, bu alanlardan izleyicilere sahip olmak, reklamlardan ve sponsorlardan daha iyi ödeme alınmasını sağlayacaktır.

Benzer şekilde, bağlı kuruluş tekliflerini tanıtıyorsanız veya kendi ürünlerinizi satıyorsanız, ürünlerinizle aynı bölgede bulunan bir kitleye sahip olmak, başka bir yerde yaşayanlara göre daha fazla gelir elde etmenizi sağlayacaktır.

Reklam engelleyiciler – YouTube ile ne kadar kazanabileceğinizi etkileyen son faktör reklam engelleyicilerdir. Birisi reklam engelleme platformu kullanıyorsa, etkinleştirmiş olsanız bile videolarınızda hiçbir reklam görmez

Bu aynı zamanda bu kişiden herhangi bir gelir elde edemeyeceğiniz anlamına da gelir.

İzleyicilerinizin büyük bir kısmı reklam engelleyici kullanıyorsa bu, elde edebileceğiniz reklam gelirini ciddi şekilde etkileyebilir.

Similar Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir